יום שלישי, 5 במאי 2009

"מנין הנסיכה, יתרו?" - "אסור לגלות!"




הרשימה הזו עוסקת באחד מתחביביי המרכזיים: לחבר ולפתור חידות.
מילדות אני חובבת תשבצים. האזנתי בהנאה רבה לחידוניו של שמוליק רוזן.
בשנים האחרונות אני חברה באתר בשם MyRiddle העוסק בחידות מסוגים שונים.
באתר יש היררכיה המורכבת ממנהל האתר, מפקחים ומאשרים. החברים באתר שולחים חידות, המאשרים בודקים אותן, והמפקחים מעניקים הסמכה לחברים שהוכיחו את עצמם בחיבור חידות איכותיות.

למעשה, הכותרת של הרשימה היא חידת היגיון (או - תרתי משמע) פרי עטי, שפתרונה הוא: סודי ביותר.
הסבר: מנין - 10 (האותיות סו במילה "סודי" נראות כמו 10).
הנסיכה-די (ליידי די)
יתרו-בתוך "יו" נמצאות האותיות "תר"->כלומר, ביו תר.
אסור לגלות-סודי ביותר

הקטגוריה של חידות היגיון נחשבת לקשה במיוחד (זה ה"רולס רויס" של החידות...). יש אנשים שאינם מבינים כלל על שום מה ולמה אנו מבזבזים את זמננו על משחקי מילים, ואפילו לא מקבלים בשביל זה כסף (כן!כן! - האתר התנדבותי לחלוטין ואיננו מרוויחים דבר). נראה שכסף אינו הכל בחיים... תחושות הסיפוק וההנאה לא פחות חשובות.

קטגוריה נוספת שאהובה עלי היא פורום חידות, כי זו קטגוריה "כלבויניקית"המאפשרת לי לתת דרור ליצירתיות שבי ולהשתעשע כרצוני ב"קפד ראשו", אנגרם, תרתי משמע וכד'.

5 תגובות:

  1. הי עידית ,
    כל הכבוד!
    חידות היגיון זה משהו שבחיים אני לא מצליחה לפתור ...

    השבמחק
  2. תודה, שרה!
    צריך להכיר את הסגנון של מחבר החידות, אבל גם כך קשה לפתור את החידות הללו.

    השבמחק
  3. Speechless...
    אני מה זה נהנה....
    בהצלחה!

    השבמחק
  4. איזה בלוג חמוד!
    והתחביב שלך.."מפה סתומה" בשבילי, ולכן..מעריצה אותך!

    השבמחק
  5. תודה, אילי!
    אני יודעת שיש קורסים לתשבצי הגיון, שבהם מלמדים את הטכניקות הנפוצות.
    אפשר להעזר באתר הזה:
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1258675

    השבמחק